Happy faces =D Gothenburg Horse show 2010!







Gammalt foto från 2007, på en söt liten gård i Vingåker Södermanland. Jag och Rubin och Briljant.

Göteborgs horse show idag =) Tog mig till ticnet i fredags för att kolla om det trots att det då stod slutsålt på nätet möjligtvis kunde finnas någon biljett till lördagens föreställningar. Och yes inded det gjorde det. En biljett med skymd sikt av något slag.
Slog till utan att tveka. Vill verkligen se lördags föreställningen även om brodern min hade lagt undan två biljetter i VIPEN till mig för söndagen.

Några minuter efter att jag hade köpt min biljett fick jag ett sms från en tjej jag varit i kontakt med att hon hade två VIP biljetter för hela lördagen. Nehe min vanliga otur. Det skulle blivit för dyrt om jag köpt dem för jag hade ju redan köpt en biljett så det fick vara.

Göteborg Horse show skall jag kanske inte tråka ut er med allt för mycket. Har gått varje år i princip (förutom några gånger) sedan jag var mini liten ;)
Hästfesten är ett av de största eventen i Göteborg varje år. Den håller på i 4 dagar med start på torsdagen.
Man kan se allt från hunduppvisningar med agility och gymkhana till frihetsdressyr, vanlig dressyr, fyrspann och hoppning.

Har ridit sedan jag var åtta och nu är jag 23 år (mja 24 i år då änna ;), med undantag av ett års uppehåll.
Hästar har varit en stor del av mitt liv och min hjärna sedan jag var åtta i princip ;P De är mitt syre min luft min glädje och kärlek.
Är medryttare på ett tävlingstall där jag rider olika hästar som tävlar eller har tävlat på elitnivå i distans, de är jättefina men jag saknar att lunka runt i en paddock rätt mycket men det är endå väldigt trevligt. Men ligger en bit ut och ibland känner jag att tiden inte räcker till. 
Jag är verkligen en av de där hästgalningarna. Långt upp i gymnasieåldern tvingade jag mamma att väcka mig om jag sov i bilen på vägen till landet och det dök upp en häst i landskapet.
Hästar betyder oerhört mycket för mig. och jag har (enligt vissa) lite väl många i min lägenhet.


Nu skall jag gå både lördag och söndag och jag skall verkligen insupa hästatsmofären som kommer finnas där. På Euro horse mässan kommer jag nog inte kunna hålla vantarna borta från en och en annan pryl med hästmotiv. Brukar köpa T-shirt med hästmotiv på i T-shirt shoppen.
Tyvärr så skall jag gå själv. Är inte jättelätt att få tag på hästbitna vänner och i min krets är de flesta av dem inte bosatta i Göteborg tyvärr.
Fördelen är att jag kan göra precis hur jag vill. Jag kan titta på vilka shower jag vill och stå och beundra ett hästtäcke i äckligt många minuter om jag skulle vilja det, så det blir skönt att inte behöva ta hänsyn till någon =) Och nej jag är inte ledsen för det. Jag är oerhört glad över att få se showerna.

Skall dock gå med en hästfantast på söndag, så det blir trevligt.
Nej nu väntar sängen och snart är det show. Weiii!! Spricker nästan av lycka!

Kommentera
Postat av: Filibabba

Hej! Du undrade lite om dietistutbildningen... Jag tycker att det är en jätterolig utbildning. Jag pluggar i Uppsala. Utbildningen är 3 år, men om man vill kan man läsa 4 eller 5 år, då forskar man och fördjupar sig lite mer. Man läser ganska mkt olika typer av kurser och lär sig om mycket.. Exempel på kurser som ingår i programmet är näringslära, fysiologi, kemi, matlagningsteknik, livsmedelskunskap, kostsociologi, kost vid olika sjukdomar, kost för barn, kost för äldre, statistik, vetenskapliga metoder mm... Många dietister jobbar på sjukhus och hjälper folk med olika sjukdoamr att äta en lämplig kost.. Men man kan också jobba inom andra områden.. Tex ha eget företag, utveckla produkter, undervisa osv... På min blogg har jag en kategori som heter "Mina dietiststudier", där kan du läsa mer! :D

2010-02-27 @ 11:34:58
URL: http://filibabba.blogg.se/

Kommentera gärna ;P :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0